woensdag 12 september 2012

Het was rustig vanochtend

Het was rustig in de polders vanochtend.

Toen ik aankwam zaten er wel drie Bergeenden in de Veerpolder. September is de enige maand dat ik ze niet in mijn tellingen heb zitten. En nu kunnen ze ook nog niet meegenomen worden, want het was een tussentijds bezoek en geen echte telling. Voordat ik ze op de foto kon zetten vlogen ze weg in richting van de ijsbaan.
Het paartje Pijlstaarten zit er nog.

De Pijlstaarten zitten er nog. Het paartje foerageerde rustig met zijn tweetjes op de grote plas. Ik heb het even nagekeken en het is volgens waarneming.nl de vroegste herfstwaarneming in de Veerpolder.



Juveniele Pimpelmees (gelige wangen) in de Hennepoelpolder.

Even een rondje om de Hennepoelpolder gelopen, waar de juveniele Pimpelmezen in Wilgenroosjes en Lisdoddes aan het foerageren waren. Pimpelmezen broeden onder andere in een aantal nestkasten in de nieuwbouwwijk.

Bontbekplevier in de Veerpolder. Ver weg, veel wind en geen statief,
dus niet de beste foto, maar duidelijk hekenbaar.

Bij terugkomst in de Veerpolder op de valreep nog een aangename verrassing: een Bontbekplevier. Af en toe komt er eentje langs in de polders, met name in mei en juni. Op waarneming staan 37 meldingen over de afgelopen vier jaar (inclusief dubbelingen), dus het mag een zeldzaamheid genoemd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.