zondag 9 september 2012

Sommige mensen....

...hebben al het geluk van de wereld.

Vanochtend tijdens de telling voor het eerst Pijlstaarten in de Veerpolder. Een paartje. Toen Marian dat hoorde besloot ze toch even langs te komen. En...

Paartje Pijlstaarten in de Veerpolder.

...vervolgens scoorde ze de Porseleinhoen, vrouw Bruine Kiekendief en Tapuit. Ik moet haar maar vaker meenemen op mijn ronde denk ik.


Porseleinhoen in de Hennepoelpolder.

Wekenlang kijk ik tijdens mijn telronde op de plekken waar de Porseleinhoen moet zitten. Vrijwel nooit zie ik hem, laat staan fotografeerbaar. En nu loopt 'ie, terwijl ik een Watersnip aan het bekijken ben, gewoon op het slikje. Eindelijk een foto kunnen maken. Wat een geweldig mooi vogeltje is het toch.

Tijdens de telling al veel Wintertalingen, Wintertalingen, Slobeenden en Grote Canadese Ganzen geteld.

Wegvliegende Watersnip, Hennepoelpolder.
In een rietkraag in de Hennepoelpolder zitten al weken juveniele Kleine Karekieten. Nu zaten ze eindelijk in het boompje, zodat ik ze goed kon zien. Helaas verdween de zon direct achter de wolken en was het fotografeerlicht niet ideaal meer. Maar goed, hierbij toch een plaatje.

Juveniele Kleine Karekiet, Hennepoelpolder.
Tapuiten werden tot nog toe vrijwel alleen in april en mei waargenomen in het gebied. Nu lijken ze ook tijdens de herfsttrek de polders een aantrekkelijke tussenstop te vinden. Voor de tweede keer foerageerde er een Tapuit langs het pad van de Veerpolder, hippend van de steunpaaltjes van de bomen naar de grond en terug.

Tapuit, Veerpolder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.