zondag 28 april 2013

En ook de Kleine Karekiet...

...hoor je wel, maar zie je niet. Dat leerde mijn vader mij vroeger. En een beetje gelijk had hij wel. Maar met wat geduld laat hij zich toch zien.

Kleine Karekiet in het riet.

Ik dacht dat het laat was dat ik de eerste Kleine Karekiet in de tellingen had, maar dat valt mee. In 2010 en 2011 had ik de eerste eerder, in 2009 en 2012 later.

Met een beetje geduld laat ook de Kleine
Karekiet zich best goed zien.
Ook nieuw in de tellingen (en zoals al aangekondigd in het bericht van 29 maart): de Bosruiter. Hij vloog op in de Hennepoelpolder en streek neer in de Veerpolder. Na enig zoeken vond ik hem terug. Een mooie ruiter.


Bosruiter.
De Gele Kwikstaarten zitten er nog steeds, maar het paartje Pijlstaarten is eindelijk verdwenen. Nu nog wat Tureluurs erbij. Vanochtend kon ik er nog steeds maar 2 ontdekken.
Wel zaten er 3 Oeverlopers, 2 Visdieven, 3 Blauwborsten, 3 Rietzangers, 3 Kemphanen en 2 Kleine Plevieren. Een Buizerd werd weggejaagd door de Kievitten.
In totaal 34 soorten in de Veerpolder kunnen tellen en 24 in de Hennepoelpolder.

Gele Kwikstaart, Veerpolder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.