maandag 3 februari 2014

Roerdomp eindelijk weer eens gezien

Tussen het nakijken van de toetsen en werkboeken van mijn leerlingen even een pauze genomen om te genieten van het zonnetje. Camera voor de zekerheid meegenomen.
In de Hennepoelpolder, links van het bruggetje bij de molen, stond een Roerdomp in het riet. Helaas had hij mij eerder door en voordat ik de camera in gereedheid kon brengen, liep hij rustig met de kop omhoog het riet in en verdween. Een tijdje hield ik de rietkraag met de verrekijker in de gaten, maar niks meer te zien. Tot opeens de Roerdomp door het beeld vloog. Hij stortte zich twee rietkragen verderop naar beneden en verdween direct. Weer te laat voor een foto. Maar, ik heb hem eindelijk weer eens gezien.

Verder nog een rondje gelopen om de Veerpolder. Twee Buizerden vlogen weg uit de dode bomen aan de noordkant en buitelden even samen door de lucht. In het elzen-berkenbosje zat een Rietgors. Verder zaten er op het water Bergeenden, Tafeleenden, veel Wintertalingen en Slobeenden.

Thuisgekomen wilde ik de foto's van de Buizerden en de Rietgors op de computer zetten, maar tot mijn grote schrik bleek de harde schijf de geest te hebben gegeven. Ik hoop dat ik hem snel kan repareren, zodat ik ook weer foto's kan plaatsen.

1 opmerking:

  1. hm, mijn opmerking was ineens foetsie.
    Ik had een linkje geplaatst naar mijn laatste blog, met mooie gewone watervogels.
    http://carpediem2.punt.nl/content/2014/02/Spiegelingen-in-de-Poelgeest-Polders
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.