zondag 9 maart 2014

Van 81 naar 662

Ik weet van de afgelopen jaren dat het hard kan gaan met de Grutto's. Toch was het weer een verrassing toen ik vanochtend ging tellen. In het veld kwam ik op 600 exemplaren. Thuis gekomen de foto's geteld en het waren er 662! Halverwege het record van vorig jaar.
Vandaag een keer geprobeerd een filmpje te maken met de fotocamera. Hieronder het resultaat. Ik moet nog even oefenen, maar dat geluid...heerlijk.


De video blijkt het niet op alle platforms te doen, dus hieronder een foto van een deel van de groep.

Een deel van de 662 Grutto's in de Veerpolder.
Ook mijn eerste Tureluurs gezien. Vorige week waren ze al door anderen gezien, vlak na mijn telling. Nu landden er 3 in de Veerpolder. Niet voor de tellingen, maar overvliegend: een Witte Kwikstaart en een Veldleeuwerik. Helaas wilden ze niet neerstrijken in de Polders.

De Fuut in de Veerpolder zit nu goed op het nest. In de Hennepoelpolder is het erg druk met ganzen en Knobbelzwanen. Er zwom ook nog een Dodaars rond. Fijn om deze soort weer terug te hebben in de polders. In het begin (2009/2010) had ik er regelmatig meerdere en het aantal is sindsdien gestaag afgenomen. Nu zit de Dodaars lang niet elke maand meer in de tellingen en zijn het er per keer veel minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.