zondag 19 april 2015

Update 19 april 2015

Vanavond met het mooie zonnetje nog even gaan kijken of er steltlopers aanwezig waren in de polders. Geen nieuwe steltlopers, maar wel Bokje, Waterral en Kleine Plevier. En de Kievitten in het nieuwe deel hebben pullen (in ieder geval 1 uitgekomen nest van 4).

Het enigmatische Bokje, zelfs als je weet waar hij zit zie je hem
makkelijk over het hoofd.
Dat zie je niet vaak, een Waterral rustig foeragerende in het open.
Uiteindelijk werd hij niet verjaagd door mijn aanwezigheid op het pad,
maar door een agressieve Waterhoen.
Het kostte wat keren om hem redelijk op de foto te krijgen,
een Kleine Plevier in scheervlucht over het water.




1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's, dat warme avondlicht doet het dan toch goed. Ik was er in de middag, eerst bewolkt, daarna zonnig. Maar ik heb een vraagje....ik heb een vogel gefotografeerd, die ik niet kan thuisbrengen (ik dacht zelf aan rose grutto, maar die zit toch aan zee)...de foto is niet zo goed (afstand en wat tegenlicht) maar ik hoop dat je er iets mee kan, ik kwam door de zwarte poten en roze snavel op mijn determinatie.
    https://lh3.googleusercontent.com/-A3_pKmWw2IA/VTVYwbgBAeI/AAAAAAAAuSM/FFZRjfl5rkQ/s400/P1340149a.jpg

    of de link: https://picasaweb.google.com/113080153792428078598/PoldersPoelgeest2015#6139911256028545506

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.