zondag 5 maart 2017

Bijna 600 Grutto's

Vandaag terug uit Spanje (zie Zomergasten zijn onderweg) en vanuit de trein een groot aantal Grutto's zien staan in de Veerpolder. Na thuiskomst dus maar snel even gaan kijken. Geen echte vogeltelling op deze zondag, maar wel foto's genomen. In de polder zelf schatte ik ruim 500, het bleken er na het tellen van de foto's minimaal 593 te zijn. En dan heb ik er waarschijnlijk wel een paar gemist, want ze zaten redelijk verspreid en vlogen soms heen en weer. Dat zijn er iets meer dan vorig jaar, toen mijn hoogste telling 580 was.

Een deel van de minimaal 593 Grutto's.



1 opmerking:

  1. Ze zijn er dus weer in grote getalen,mooi.
    Eens kijken of ik zondag eventjes langs kan gaan. Ik heb trouwens op 24 februari daar al een lepelaar gezien .

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.