zondag 10 december 2017

Watersnippen, lastige rakkers

Ik heb het al vaker gezegd, die Watersnippen blijven lastige rakkers om te tellen. Drie verschillende waarnemingsmethoden leverden vanochtend drie verschillende aantallen op.
Om te beginnen telde ik in een stukje begroeiing in de Hennepoelpolder 4 Watersnippen.

In dit stukje telde ik met de kijker 4 Watersnippen.

Voor de zekerheid een foto genomen en jawel, daarop kon ik er al 7 vinden. En dat was dan wel nadat ik volledig ingezoomd had.

Thuis heb ik de snippen even omcirkeld. Soms zag ik eerst alleen een oogje, soms alleen een kruinstreep. Het was redelijk goed zoeken om er 7 te vinden.

Alle 7 watersnippen die ik op de foto kon vinden omcirkeld.

Dan sta je toch wel even te kijken als er uiteindelijk 12 Watersnippen opvliegen uit dat kleine stukje vegetatie. Toch nog 5 gemist en als ik de oorspronkelijke telling met de kijker had aangehouden zelfs 8.

1 opmerking:

  1. Die zijn echt moeilijk te zien, ik zou er op het eerste gezicht misschien maar 2 tellen....vaak zie ik ze ook gewoon niet, zelfs met verrekijker...inderdaad lastige vogels om zo in het riet te vinden.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.