zondag 11 februari 2018

Nog geen Grutto's in de telling

Na de eerste Grutto op 26 januari en de melding van 2 exemplaren gisteren hoopte ik vandaag de eerste Grutto's in een telling te hebben, maar helaas. Die hele vroege in januari was, zo stel ik me voor, een vogel die in de Zeeuwse delta heeft overwintert en bij de eerste mooie dagen besloot om het eens noordelijker te proberen. De koudere weken daarna hebben de rest blijkbaar tegen gehouden. Volgende week moet het toch wel gaan lukken, denk ik.


Gisteren ook even gaan kijken en toen de Roodborsttapuit gezien die de hele winter al in het gebied rondvliegt.

De overwinterende Roodborsttapuit in de Veerpolder.
Verder was het weer het gewone spul, al leverde de telling wel weer wat nieuwe soorten voor dit jaar op. Er vlogen 2 Buizerds rond en in de Veerpolder stond een Grote Mantelmeeuw. Zijn kleinere broertje, de Kleine Mantelmeeuw, vloog boven de Hennepoelpolder.

Thuisgekomen achter de computer gekropen om de nieuwe jaarsoorten in te voeren. Gelukkig heb ik een oplettende partner met kennis van zaken, want Marian wees me op een klein vogeltje in de tuin dat ze zo snel niet op naam wist te brengen. Het bleek een Grote Barmsijs te zijn. Kijk, dat is nog eens een leuke nieuwe tuinsoort.


Grote Barmsijs op het hek van mijn tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.